Nudge Nudge

  • PETER JOHN, GRAHAM SMITH, GERRY STOKER, "Nudge Nudge, Think Think: Two Strategies for Changing Civic Behaviour," Political Quarterly, Vol. 80, No. 3, 2009.

元原稿がウェブ上にアップされていたものが、正式に刊行されました。
民主主義とナッジの関係を論じるものが出てこないかと思っていたのでした。
このPeter Johnという人、8月にANUに来ていて、セミナーで報告しているんですよね。ニアミスでした。


それにしても、以下の本のタイトルに「アーキテクチャ」が入っていたとは…。買って積読だった本です。

Politics and the Architecture of Choice: Bounded Rationality and Governance

Politics and the Architecture of Choice: Bounded Rationality and Governance

共著者のグラハム・スミスの最近刊行の著作をメモ。アマゾンで見たことがあった。図書館にはまだ入っていない。

Democratic Innovations: Designing Institutions for Citizen Participation (Theories of Institutional Design)

Democratic Innovations: Designing Institutions for Citizen Participation (Theories of Institutional Design)

なお、こちらは近刊だそう。
Prospects for Citizenship

Prospects for Citizenship